Medarbejdernes ytringer på de sociale medier

sociale-medier
Medarbejderne ved typisk ikke, hvad de må og ikke må skrive på de sociale medier, herunder om de må bruge de sociale medier i arbejdstiden.
En medarbejder er under sin ansættelse hos arbejdsgiveren bundet af en loyalitetspligt, som gælder i arbejdstiden og i et vist omfang i fritiden. Denne loyalitetspligt betyder, at medarbejderen ikke må foretage handlinger, som kan skade virksomhedens omdømme.

Dette betyder, at en ytring om sine frustrationer på arbejdspladsen kan være i strid med loyalitetspligten, idet en sådan udtalelse potentielt kan nå ud til arbejdsgiverens forretningsforbindelse og potentielle kunder og dermed skade arbejdsgiverens omdømme.
JJM Advokatfirma ‪#‎JJMAdvokatfirma‬ anbefaler, at man opretter en politik på arbejdspladsen om brugen af sociale medier. JJM Advokatfirma har erfaring med ansættelsesretlige problemstillinger.